Publiquem aquesta nota de premsa per posar en coneixement dels lectors aquesta modalitat de transport. Podriem aprofitar les properes eleccions municipals per demanar als candidats quin és el seu nivell de coneixement sobre aquesta modalitat i com hi tenim d’implicat el Consell Comarcal de les Garrigues. • Des de 2015 l’AMTU està treballant en el nou transport a demanda: el transport flexible . En l’últim mes, els serveis de transport a demanda de l’AMTU han transportat 2.500 viatgers • L’AMTU, l’ATM i la Generalitat donaran a conèixer demà la marca amb què es coneixerà el Transport Flexible de Catalunya i el full de ruta que seguirà la implementació d’aquesta nova modalitat de transport, que servirà per complementar la robusta xarxa de transport públic catalana. Caldes de Montbui, 10 d’abril de 2019.-L’alcalde de Caldes de Montbui i eurodiputat, Jordi Solé, i el vicepresident de l’AMTU i regidor de Caldes, Jaume Mauri, han inaugurat aquest matí la XV edició de La Jornada Catalana de la Mobilitat, que té lloc avui i demà a Caldes, i que en aquesta edició se centra en el Transport Flexible, una modalitat de transport públic, on l’oferta s’adapta a la demanda real existent, ja que no hi ha línies preestablertes, ni horaris ni parades fixes, sinó que el servei funciona d’acord amb els serveis realment sol·licitats, els quals poden ser prestats pels mateixos operadors actuals, o en xarxa amb altres tipologies de transport. La Jornada està organitzada per l’AMTU i, aquest any, també en col·laboració amb l’Ajuntament de Caldes de Montbui. En el seu discurs, Jordi Solé, ha afirmat que “la mobilitat és un dels reptes essencials de les nostra societats”, ja que segons ha dit l’alcalde, “hem de fer que les nostres societats, especialment aquelles que estan més densament poblades, es puguin moure sense deixar una empremta important en el medi ambient i en la salut”. D’altra banda, el vicepresident de l’AMTU, Jaume Mauri, ha recordat que “l’AMTU treballa ja des del 2015 en el nou Transport a Demanda, és a dir el Transport Flexible”. Abans de dur a terme la implementació d’aquesta nova modalitat de transport, “l’AMTU ha estudiat molts municipis, ha observat on rauen els problemes, n’ha analitzat les millores, i ha dissenyat, implementat i està gestionant el transport a la demanda de 16 municipis: 12 en modalitat taxi a la demanda, un amb bus a demanda, i tres amb bus a demanda amb el suport d’una aplicació”. Pel que fa als resultats obtinguts fins ara, el vicepresident de l’AMTU ha afirmat que “durant el mes de febrer vam transportar 2.500 viatgers, amb una ràtio d’ocupació d’1,55 persones per vehicle”. De fet, el que avui anomenem Transport a Demanda, ja es defineix com un dels objectius a acomplir de la Llei de Mobilitat de 2003 i, segons ha dit Jaume Mauri, “segur que des d’avui, i gràcies a l’evolució de les solucions tecnològiques, segur que caldrà actualitzar el terme o afegir-hi el transport flexible en la Llei de Mobilitat”. Una nova modalitat de transportL’arribada del Transport Flexible a Catalunya és una iniciativa i un projecte promogut pels municipis de Catalunya, a través de l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), i compta amb el suport del Govern de Catalunya, a través del Departament de Territori i Sostenibilitat i de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). El Transport Flexible és una nova modalitat de transport, complementària a la robusta xarxa de transport públic que tenim actualment, on a través d’una aplicació de mòbil podrem indicar que volem anar del punt A al punt B, i a quina hora volem arribar a B, a partir d’aquí, i amb uns temps d’espera després de la reserva que variaran en funció de si són zones d’alta o de baixa densitat, un vehicle, autobús o taxi ens vindrà a buscar en alguna parada virtual preestablerta. A diferència del transport a la demanda, el Transport Flexible no només és aplicable per a municipis amb població disseminada o per a zones de baixa densitat de població, sinó que és aplicable fins i tot a grans ciutats, per complementar la xarxa urbana d’autobusos o per horaris nocturns per exemple. Llei de mobilitat de CatalunyaEl projecte del transport flexible recull tota l’essència dels principis inspiradors de la Llei de la mobilitat de Catalunya, especialment en relació a: – La integració de les polítiques de desenvolupament urbà i econòmic i les polítiques de mobilitat de manera que es minimitzin els desplaçaments habituals i es garanteixi plenament l’accessibilitat als centres de treball, a les residències i als punts d’interès cultural, social, sanitari, formatiu o lúdic, amb el mínim impacte ambiental possible i de la manera més segura. – La planificació de la mobilitat com a base prioritària dels sistemes de transport públic i col·lectiu i altres sistemes de transport de baix impacte. – Establir mecanismes de coordinació administrativa i mancomunar serveis en benefici de la ciutadania i a favor de la reducció dels costos del servei. – Contribuir a la integració tarifària del transport públic al conjunt de Catalunya, amb especial cura d’atendre les necessitats dels municipis més petits i amb menys recursos, i territorialment pitjor connectats. – Assessorar als municipis en la planificació urbana i urbanística dels termes a partir de l’ús racional del territori i tenint en compte sempre cobrir la demanda creixent del transport públic Experts internacionals, a La JornadaA La Jornada hi participaran experts que han participat en la implementació de solucions de Transport Flexible a Finlàndia, Alemanya i Dinamarca. L’únic cas comparable al que es vol fer a Catalunya és el de Dinamarca, on la iniciativa privada dels operadors de transport a permès implementar el Transport Flexible a tot el país. La marca danesa es coneix amb el nom de “FlexDanmark”. A més, experts en sistemes de transport dels Països Baixos i Suècia també donaran la visió europea sobre aquest tema. D’altra banda, La Jornada també tractarà altres aspectes com el Blockchain aplicat al Transport Flexible, o la Ciberseguretat del Transport Flexible . Altres participants destacats de La Jornada són: Alain Flausch, assessor sènior a Arthur D. Little Benelux Brussel·les i exsecretari general de la UITP; Alfons Cornella, d’Institute of Next; o Doris Hahn, Operative CEO a ISTmobil GmbH, que explicarà l’experiència a Àustria de com flexibilitzar la logística en el transport de mercaderies (adjuntem programa sencer). Així mateix, durant l’acte de cloenda, les tres administracions implicades en la implementació del Transport Flexible a Catalunya – Generalitat, ATM, i AMTU – presentaran el full de ruta previst perquè aquesta modalitat de transport públic sigui ja una realitat al nostre país. Novetat de La Jornada: Forum MobiliCatPer primera vegada, i en el marc de La Jornada, se celebra el Fòrum MobiliCat, el primer fòrum de trobada del sector que té lloc a Catalunya. En un format de reunions B2B, es fomentaran les trobades directes entre els diferents agents, per presentar, consultar, contractar i descobrir noves propostes i tendències en mobilitat. Poden participar en aquest fòrum tant els ponents de La Jornada, com les diferents empreses i entitats col·laboradores, experts en mobilitat o també els assistents. Més informació sobre l’AMTU L’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) treballa per a la millora de la mobilitat i de les infraestructures de transport públic d’arreu de Catalunya. Actualment té 105 entitats associades, d’arreu de Catalunya: 100 municipis, 4 Consells Comarcals i un EMD, amb una població representada de 2 milions d’habitants i un volum de viatgers urbans transportats de prop de 42 milions anualment. Més informació: www.amtu.cat i www.jornadamobilitat.cat

Categories: Uncategorized

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *