Una manera de diferenciar-se d’altres zones turístiques, és presentant una destinació determinada com el lloc d’elaboració d’un producte local típic, per benefici del visitant o turista. Això es podria englobar dins del concepte d’agroturisme. En el cas de la zona de les Garrigues, podem acotar el concepte una mica més, dins del que seria enoturisme – turisme enfocat al vi i a les regions de vinya- i oleoturisme -turisme enfocat a l’oli.

Catalunya en general, ha desplegat força activitat al voltant de la indústria vitivinícola, degut a un consumidor més coneixedor (més “educat” en el tema) i potser més curiós. El desenvolupament d’estratègies de màrqueting per la indústria del vi s’aprofiten de l’atractiu mundial d’aquest producte.

Creiem però, que el consumidor està començant a observar amb interès altres tipus de productes i que aprecia no només conèixer una zona geogràfica en general sinó també participar d’activitats que el facin sentir que gaudeix d’experiències úniques que rarament haurien descobert si no fos de la mà d’experts locals.

Potenciar tant l’Oleoturisme com un futur Turisme de Salut a la zona de les Garrigues exigeix tres bases:

·Ser experts en el producte que oferim i conèixer en detall els seus beneficis (dir “és el millor oli del món” ja no és suficient)

·Construir experiències i una certa infraestructura al voltant de les diferents tipologies de turista o visitant (jubilats, escoles, famílies amb fills, el que ha aterrat al poble per casualitat…)

·Donar a conèixer i saber comunicar tant el producte com les possibles activitats al voltant d’aquest al nostre públic potencial.

És dins d’aquest darrer apartat, que l’Associació cultural El Cérvol de Cervià de les Garrigues ha organitzat una taula rodona a la Sala amb el tema “L’Oleoturisme, una oportunitat: Estratègies al voltant de l’oleoturisme” aquest 16 febrer 2019 a les 17 h.

Natàlia Macià
Categories: Uncategorized

0 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *